Vragen over Onderzoek

Heeft u een vraag over het CIRE verificatie- of reputatie-onderzoek? Bekijk op deze pagina onze FAQ.

1. Waar moeten mijn Algemene Voorwaarden aan voldoen?

Algemene Voorwaarden moeten in ieder geval als dusdanig op je website te vinden te zijn; een andere benaming kan in het verificatieonderzoek niet toegekend worden. De statutaire gegevens dienen daarbij duidelijk, volledig en correct terug te vinden zijn. Daarnaast dienen de Voorwaarden duidelijke en volledige informatie te bevatten; slechts de statutaire gegevens en een verwijzing naar bijvoorbeeld contactgegevens, is te summier. Tenslotte dienen ze eenvoudig vindbaar te zijn, wat inhoudt dat de Voorwaarden direct te vinden zijn. Eerst pagina(‘s) moeten doorklikken, is dan ook niet toereikend.

2. Waar moeten mijn Privacy Voorwaarden aan voldoen?

Het Privacy Statement dient in ieder geval onder de benaming Privacy Voorwaarden of Privacy Statement op je website te vinden te zijn. Het dient de contactgegevens en procedure inzake het uitoefenen van rechten van betrokkenen duidelijk, volledig en correct te vermelden. Tenslotte dient het eenvoudig vindbaar te zijn, wat inhoudt dat de Voorwaarden direct te vinden zijn. Eerst pagina(‘s) moeten doorklikken, is niet dan ook niet toereikend.

3. Waar dient mijn klachtenprocedure aan te voldoen?

Hier gaat het om een klachtenprocedure. Dat betekent dat er sprake zou moeten zijn van bijvoorbeeld een telefoonnummer of klachtenformulier en een duidelijke toelichting op de procedure zelf. Dit dient net als de Algemene- en Privacyvoorwaarden eenvoudig en dus direct op je website vindbaar te zijn. Indien er pagina’s doorgeklikt moeten worden om bij de klachtenprocedure uit te komen, kan dit niet toegekend worden in het verificatieonderzoek.

4. Wat dien ik in te vullen bij stap 6 in het registratieproces (distributieplatforms, opdrachtgevende energieleveranciers en energieleveranciers in aanbod)?

Bij deze vragen vult u in met welke partijen u samenwerkt. Wanneer u direct voor de energieleverancier werkt – en hier dus geen distributieplatform of opdrachtgever tussen zit – vult u het volgende in:

  • Distributieplatform: ‘niet van toepassing’
  • Opdrachtgevende energieleveranciers: de leveranciers waarmee u direct samenwerkt
  • Energieleveranciers in aanbod: dit laat u leeg

Wanneer u voor een distributieplatform of opdrachtgever werkt die de connectie met de energieleverancier heeft – en u dus niet zelf – vult u het volgende in:

  • Distributieplatform: uw opdrachtgevende distributeur. Indien deze er niet tussen staat, vult u ‘overig’ in.
  • Opdrachtgevende energieleveranciers: dit laat u leeg
  • Energieleveranciers in aanbod: de energieleveranciers voor wie u werkt via het distributieplatform of uw opdrachtgever
5. Waar kan ik mijn uitbelnummers updaten?

U kunt uw uitbelnummers zelf updaten op het CIRE platform. Hiervoor logt u in uw CIRE-omgeving in en gaat u naar ‘Mijn bedrijf’. Onder het gedeelte ‘Werving’ kunt u middels ‘Toevoegen telefoonnummer’ uw uitbelnummers updaten. Let op: dit geldt alleen voor intermediairs voor wie het wervingskanaal telemarketing van toepassing is.

6. Waarom wijzigt mijn status?

Bij inschrijving in het CIRE-register bent u verantwoordelijk voor een juiste, volledige en (blijvend) actuele opgave van uw gegevens, in lijn met artikel 4.4 van de Algemene Voorwaarden en artikel 3 van de CIRE Gedragscode. Indien uw registratie onjuistheden bevat, kan dit leiden tot een statuswijziging. Geef wijzigingen dus altijd op tijd aan ons door en voorkom verlies van uw Verified status.

Wilt u op de hoogte blijven van alle relevante ontwikkelingen en nieuws? Ontvang onze nieuwsbrief.

Wij gebruiken uw gegevens om u op de hoogte te houden van nieuws. Wilt u dit toch niet? U meldt u zich gemakkelijk af met de link die onderaan onze e-mails staat. U leest er meer over in ons privacy statement.