
CIRE-keurmerk en deelnemerslogo’s
Aan de toetreding tot het CIRE-register is een onderzoek verbonden. Hierbij wordt de intermediair getoetst op vindbaarheid, bereikbaarheid en herkenbaarheid. Indien een aan de gestelde vereisten voldoet, mag deze het CIRE-keurmerk voeren.
CIRE-transparantiekeurmerk
Met registratie in CIRE gaat de intermediair op voor het CIRE-keurmerk. Zo biedt CIRE deelnemende energieleveranciers en distributieplatforms inzicht in de zichtbaarheid, vindbaarheid en bereikbaarheid van een intermediaire verkooporganisatie. Energieleveranciers en distributieplatformen van CIRE werken veelal met partijen die het CIRE-keurmerk mogen voeren.
CIRE deelnemerslogo
Voor alle bij CIRE aangesloten energieleveranciers en distributieplatforms (deelnemers) is het deelnemerslogo beschikbaar. Met het deelnemerslogo kunnen zij uitdragen dat zij de doelstelling van CIRE ondersteunen en werken met in CIRE geregistreerde intermediairs.
Energieleveranciers en distributieplatforms kunnen het deelnemerslogo gebruiken in al hun communicatie, zoals bijvoorbeeld website, e-mail en social media.
Intermediairs mogen geen deelnemerlogo voeren.